dc.contributor |
Cusso Calabuig, Roser |
dc.contributor.author |
Villanueva Castro, Emilio |
dc.date |
2018-06-20 |
dc.identifier.citation |
132629 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/121146 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari |
dc.subject |
Gamification -- Study and teaching (Secondary) |
dc.subject |
gamificació |
dc.subject |
aprenentatge basat en el joc |
dc.subject |
treball per projectes |
dc.subject |
gamification |
dc.subject |
game-based learning |
dc.subject |
project-based learning |
dc.subject |
Ludificació -- Educació secundària |
dc.title |
Gamificació, game-based learning i l'etiquetatge a Toolbox |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
El present treball analitza l'aplicació de la gamificació en el disseny i implementació d'activitats a les aules. Es proporciona una definició de les característiques d'un projecte per tal que es consideri que aplica la gamificació, i finalment es proposa un exemple real. També s'analitza la plataforma Toolbox (http://toolbox.mobileworldcapital.com) de recursos educatius per a docents amb l'objectiu d'aplicar les conclusions obtingudes al voltant de la gamificació i millorar l'etiquetatge dels recursos d'aquest àmbit. El treball ha seguit un procés que podria considerar-se estàndard i reutilitzable si apareixen conflictes amb altres etiquetes. Per començar, d'una banda s'ha fet una recerca bibliogràfica per entendre què són la gamificació i l'aprenentatge basat en el joc. D'altra banda, s'ha avaluat un bon nombre d'apps i experiències dels dos tipus. En segon lloc, s'ha confeccionat un marc de disseny per activitats de gamificació i s'ha creat una activitat real, amb el lloc web https://fili8848.wixsite.com/domus com a element central. En tercer lloc, l'activitat s'ha afegit a Toolbox. Durant el procés s'han analitzat els aspectes favorables i els que es podrien millorar, i s'han fet unes recomanacions. Finalment, ha quedat comprovat que el procés és útil per arribar a unes propostes de millora concretes, i queda com futur treball, per un costat, implementar aquestes millores a Toolbox, i per l'altre, monitorar l'experiència creada i veure si els usuaris la troben útil. |