dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial |
dc.contributor |
Costa Castelló, Ramon |
dc.contributor.author |
Ruiz Sanchez, Anna |
dc.date |
2018-09-10 |
dc.identifier.citation |
ETSEIB-240.134702 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/122453 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Informàtica |
dc.subject |
Control theory |
dc.subject |
Automation--Study and teaching |
dc.subject |
Control, Teoria de |
dc.subject |
Automatització -- Ensenyament |
dc.title |
Disseny d'aplicacions interactives per a la docència del control automàtic |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
El desenvolupament accelerat dels sistemes informàtics ha comportat un canvi en la forma en què l’home s’enfronta als seus reptes i pro blemes. El camp de l’enginyeria, per descomptat, va de la mà amb aquests canvis. En particular, l’àrea de control automàtic, a la qual es refereix aquest projecte, s’ha beneficiat enormement amb la possibilitat de realitzar simulacions de sistemes reals. El programari existent permet als enginyers concentrar - se més en l'anàlisi de les dades, que en la realització dels càlculs per a la solució dels models matemàtics. Per al desenvolupament d’aquest projecte s’empra Sysquake , ja que presenta característiques que fan possible el desenvolupament d'eines interactives on és fàcil observar la variació de paràmetres a mesura que es manipulen els gràfics i viceversa. Així doncs, l’objectiu d’aquest projecte és desenvolupar algunes aplicacions gràfiques i interactive s, per tal de donar suport a la docència. L’ús d’aquestes eines permet als usuaris exposar o assolir amb més facilitat conceptes que són difícils d’entendre a través de classes teòriques. La seva elaboració inclou tasques de disseny i programació i estan e structurades en tres parts: el contingut teòric, on es descriuen els conceptes tractats; la pantalla, on es mostren els elements i la seva manipulació; i, per últim, alguns exemples que mostren el seu funcionament |