dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Minera, Industrial i TIC |
dc.contributor |
Vives i Costa, Jordi |
dc.contributor.author |
Forton del Valle, Pol |
dc.date |
2018-10 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/126920 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Motors |
dc.subject |
Automobiles, Racing -- Motors |
dc.subject |
Automòbils de competició -- Motors |
dc.title |
Selecció de motor per a un Formula Student |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
En aquest treball veurem que és la competició de la Formula Student així com la normativa sota la que es regeix, també coneixerem l’equip Dynamics UPC Manresa establert l’any 2015 a la universitat de Manresa, el prototip DYN03 fet a la temporada 2017-2018 i antecedent del DYN04, per al qual realitzarem l’estudi de les diferents possibilitats en quant a unitat de potencia.
Estudiarem els avantatges i desavantatges dels diferents motors i acabarem seleccionant la unitat de potencia optima per a assolir els nostres objectius tenint en compte paràmetres com la fiabilitat, la potencia i el parell, el pes de la unitat, el cost d’adquisició, la disponibilitat i el cost dels recanvis i el cost de futures millores i modificacions internes. Altres factors a tindre en compte serien els punts d’encolatge al xassís del cotxe, la configuració del motor i la posició que ha d’adoptar el motor (que determinarà la alçada respecte al terra).
La principal motivació que m’ha portat a realitzar aquest treball ha estat la necessitat de buscar diverses unitats de potència candidates a substituir a la utilitzada actualment i decidir si, segons els criteris actuals consensuats amb l’equip seria viable reemplaçar el motor actual per un altre que proporciones o un pes més reduït o majors prestacions. |