dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Elèctrica |
dc.contributor |
Aragüés Peñalba, Mònica |
dc.contributor.author |
Galceran Feixas, Marc |
dc.date |
2019-01-17 |
dc.identifier.citation |
ETSEIB-240.138551 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/129932 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria elèctrica |
dc.subject |
Electric networks |
dc.subject |
Electric current, Alternating |
dc.subject |
Xarxes elèctriques |
dc.subject |
Corrents alterns |
dc.title |
Optimització de l'operació de xarxes de distribució actives |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
En aquest projecte es presenta la formulació, implementació i validació d’una eina informàtica que permet la optimització de l’operació de xarxes de distribució actives. S’ha desenvolupat un algorisme genèric per xarxes elèctriques en corrent alterna que permet modelar qualsevol configuració i disposició dels elements que la formen. La xarxa estudiada és la IEEE 33-bus test radial distribution feederconstituïda per generació síncrona, generació fotovoltaica, bateries i càrregues distribuïdes.S’ha utilitzat la optimització lineal entera mixta amb termes quadràtics a les restriccions (MIQCP) per desenvolupar l’algorisme d’operació de la xarxa de distribució. L’eina permet minimitzar els costos d’operació que són: cost de la generació síncrona, cost de reduirla generació renovable, cost de degradació de les bateries, cost de les pèrdues de la xarxa i cost d’importació de l’energia. L’algorisme s’ha implementat en GAMS®tot i que MATLAB®permet la introducció de les dades d’entrada i la visualització dels resultats.L’optimització de l’operació es realitza amb tres perfils fotovoltaics diferents com també en un escenari on s’incrementa la potència renovable instal·lada. El model genera consignes de potència activa i reactiva pels generadors i sistemes d’emmagatzematge. A més, s’obté l’estat de càrrega i la profunditat de descàrrega de les bateries per cada instant de temps. Finalment, també permet conèixer la tensió dels busos i els corrents que circulen per les línies de distribució. |