dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Mecànica de Fluids |
dc.contributor |
Trillas i Gay, Enric |
dc.contributor.author |
Badia Puyol, Ignasi |
dc.date |
2019-01-17 |
dc.identifier.citation |
ETSEIB-240.140232 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/129716 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Aeronàutica i espai |
dc.subject |
Aerodynamics |
dc.subject |
Aerodinàmica |
dc.title |
Els slats. Estudi d'un element hipersustentador. |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Aquest treball té com a finalitat l'estudi d'un element hipersustentador anomenat slatsituat en les ales d'alguns avions, com poden ser els comercials. En primer lloc, es farà una recerca sobre els fonaments aerodinàmics i els principis de vol d’una aeronau per tal d’exposar les eines necessàries per fer el posterior estudi aerodinàmic.A continuació, es procedirà a realitzar un estudi experimental on, per mitjà de diversessimulacionsen CFD (Computational Fluids Dynamics), es pretén entendre quina és la influència del slat quan està activat en l’aerodinàmica de l’ala. Comparant aquests resultats amb els obtinguts amb el slatdesactivat es podrà comprendre amb profunditat quin és el paper d’aquest element hipersustentador dins el món de l’aviació.Per tal de dur a terme l’estudi experimental es farà ús del programa de CAD SolidWorks amb el qual es dissenyarà el model en 3D del perfil alar (amb i sense el slat) i el programa Ansys CFX per tal de realitzar les simulacions en CFD i el posterior estudi dels resultats |