Real internships in digital environments: A virtual communication agency as a professionalizing learning tool
This case study research focuses on a virtual communication agency developed to allow university students to carry out their final degree professional practices in an e-learning environment. The teaching staff involved, the participating students and also the non-profit organizations to which the agency has given free service evaluated the experience through questionnaires, focus groups and interviews. The findings validate the adequacy of the pedagogical design, but pose new and complex challenges.
Mediante estudio de caso, esta investigación se centra en la agencia virtual de comunicación desarrollada para permitir que los estudiantes de una universidad online puedan llevar a cabo sus prácticas profesionales de final de grado de forma no presencial. El equipo docente implicado, el alumnado participante y las entidades del tercer sector a las que la agencia ha dado servicio de forma altruista han valorado la experiencia a través de cuestionarios, grupos de discusión y entrevistas en profundidad. Las conclusiones validan la adecuación de la fórmula pero plantean nuevos y complejos retos.
Spanish
prácticas profesionales; comunicación; e-learning; competencias transversales; entornos virtuales; aprendizaje colaborativo; pràctiques professionals; comunicació; aprenentatge virtual; competències transversals; entorns virtuals; aprenentatge col·laboratiu; professional internships; communication; e-learning; key competencies; digital environment; collaborative learning; Organizational learning; Aprenentatge organitzatiu; Aprenendizaje organizativo
Historia y Comunicación Social
Historia y Comunicacion Social, 2013, 18
http://revistas.ucm.es/index.php/HICS/article/download/44319/41880
Articles [156]