dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Organització d'Empreses |
dc.contributor |
Coll Bertran, Josep |
dc.contributor.author |
García Gras, Pablo |
dc.date |
2018-07-02 |
dc.identifier.citation |
PRISMA-133564 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/132821 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Economia i organització d'empreses::Gestió del coneixement |
dc.subject |
Emotional intelligence |
dc.subject |
Business |
dc.subject |
Empreses -- Aspectes psicològics |
dc.subject |
Intel·ligència emocional |
dc.title |
Gestió emocional al treball: anàlisi empíric |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
L’objecte de l’estudi se centra en la recerca de relacions i diferències entre una petita mostra corresponent a dos departaments de treball altament especialitzats de la mateixa empresa, prenent com contrast l’avaluació de factors de personalitat dels individus, l’autoavaluació d’àmbits d’intel·ligència emocional i el tipus de rol observat in situ, per l’investigador.
Per al seu desenvolupament, fou necessària la identificació de possibles relacions o tendències destacables entre trets de personalitat avaluats a la prova psicomètrica 16PF-5 i l’autopercepció d’intel·ligència emocional mitjançant el qüestionari d’Emily Sterrett. Per la relació amb l’acompliment de rols observats es prengué com a referència la classificació de R. Meredith Belbin.
Als resultats obtinguts de les puntuacions directes de la mostra, pogué observar-se, en ambdós departaments, la persistència d’un perfil de personalitat equilibrat, especialment orientat a la tasca, amb tendències molt pronunciades a puntuacions altes en raonament i obertura al canvi coincidents en determinats nivells amb alguns dels àmbits avaluats a l’autoregistre d’intel·ligència emocional. Altrament, no es pogué identificar diferències rellevants respectes a factors autopercebuts d’intel·ligència emocional i tipus de rols desenvolupats al grup. |