Abstract:
|
L'objectiu del treball és, per una banda, desenvolupar un joc en tres dimensions, i per altra banda, que sigui un joc educatiu que motivi als usuaris a aprendre una assignatura universitària. Els reptes que els jugadors es trobin es resoldran mitjançant un procés d'hipòtesi, prova i reflexió sobre el món simulat dins del joc.
Per dur a terme aquest projecte, primerament se’n va establir l'organització i la planificació per a tota la durada i es van emprar les eines web de Trello i Google Drive. Seguidament es va realitzar el disseny de les mecàniques de joc i es va definir l'estil gràfic del joc.
El desenvolupament del projecte es va realitzar fent servir el repositori de Unity per treballar de manera conjunta en el codi. A més, es van incorporar al projecte arxius XML per desar dades del joc i de l’usuari i es va realitzar la interfície d'usuari amb software d'edició gràfica.
El resultat és un videojoc tridimensional en tercera persona, amb llibertat de moviment i d'exploració en un món fictici. El jugador interactuarà amb l’entorn mentre resol tests interactius. Aquests tests tenen relació amb l’assignatura d’estudi i són necessaris per poder avançar i progressar.
En conclusió, l'estudi de la validació ha mostrat l'acolliment del joc en un entorn real de jugadors. Els usuaris asseguren haver adquirit coneixements de la matèria mentre jugaven. A més a més, la majoria descriuen l'experiència com a divertida i útil, la qual cosa corrobora les bases del projecte. Per tant, pensem que la gamificació a l’ensenyament constitueix una eina amb un gran potencial. De cara al futur, pot ser interessant la utilització de jocs educatius en l’àmbit universitari. |