dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.contributor |
Jordana Barnils, José |
dc.contributor.author |
Ameller, David |
dc.date |
2019-06-19 |
dc.identifier.citation |
140388 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/167419 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari::ESO |
dc.subject |
Technology -- Study and teaching (Secondary) |
dc.subject |
Mathematics -- Study and teaching (Secondary) |
dc.subject |
matemàtiques |
dc.subject |
sinergia |
dc.subject |
mathematics |
dc.subject |
synergy |
dc.subject |
Tecnologia -- Educació secundària obligatoria |
dc.subject |
Matemàtica -- Educació secundària obligatoria |
dc.title |
Relacions entre matemàtiques i tecnologia en 3er i 4rt de l'ESO |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Context: Aquest TFM gira entorn dues matèries d'àmbits diferents. D'una banda tecnologia de l'àmbit cientificotecnològic i per l'altre matemàtiques de l'àmbit de les matemàtiques. El fet que aquestes matèries, tot i que clarament tenen lligams, estiguin en àmbits diferents pot haver ocasionat que els currículums d'ambdues no estiguin ben sincronitzats. És a dir, que els coneixements de cadascuna no s'imparteixen en el moment adequat perquè es puguin reutilitzar. Objectiu: L'objectiu principal d'aquest TFM és trobar punts de sinergia entre les dues matèries que donin possibilitat de crear activitats de forma conjunta. Metodologia: La metodologia utilitzada es basa en l'anàlisi documental i en l'aplicació dels coneixements obtinguts al màster per tal de dissenyar o adaptar les activitats proposades. Resultat: En aquest TFM es proposen activitats per dur a terme de forma conjunta en aquestes matèries. Conclusió: Aquest TFM ha deixat constància que es poden realitzar activitats per a impartir de manera conjunta matemàtiques i tecnologia ja que el currículum actual permet trobar certes sinergies entre ambdues matèries. No obstant això, cal dir que aquesta simbiosi és més adequada en 3er que en 4rt d'ESO a causa de l'optativitat de tecnologia en 4rt i l'escassa connexió entre els continguts. |