Piulant paraules noves

dc.contributor
Domènech Bagaria, Ona
dc.contributor
Figueras Capdevila, Narcís
dc.contributor.author
Anta Marquillas, Ariadna de
dc.date
2019-08-05T09:26:10Z
dc.date
2019-08-05T09:26:10Z
dc.date
2019-06
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10609/100107
dc.description.abstract
En aquest treball s'analitzen un conjunt de neologismes detectats a la xarxa social Twitter i es fa una comparació amb els que es detecten a la premsa escrita (diaris). Amb l'objectiu d'establir quines similituds i diferències presenten cadascun. Així, l'estudi permet veure com són aquestes noves unitats lèxiques, quines característiques tenen segons el mitjà en què s'han documentat. Es tracta, doncs, d'un estudi sobre neologia per tal d'observar la capacitat de creació lèxica que s'esdevé en aquesta xarxa social que presenta una activitat creixent i que, alhora, es troba poc estudiada pel context relativament recent en què ha sorgit. Per dur a terme aquesta anàlisi, en primer lloc es fa una aproximació a la neologia com a disciplina i a les característiques del llenguatge a les xarxes socials, especialment a Twitter; i en segon lloc, l'anàlisi contrastiva entre dos corpus de neologismes proporcionats per l'Observatori de Neologia de la Universitat Pompeu Fabra (OBNEO): un conté dades procedents de Twitter, i l'altre, dades de la premsa escrita (diaris).
dc.description.abstract
En este trabajo se analizan un conjunto de neologismos detectados en la red social Twitter y se hace una comparación con los que se detectan en la prensa escrita (diarios). Con el objetivo de establecer qué similitudes y diferencias presentan cada uno. Así, el estudio permite ver cómo son estas nuevas unidades léxicas, qué características tienen según el medio en que se han documentado. Se trata, pues, de un estudio sobre neología para observar la capacidad de creación léxica que ocurre en esta red social que presenta una actividad creciente y que, al mismo tiempo, se encuentra poco estudiada por el contexto relativamente reciente en que ha surgido. Para llevar a cabo este análisis, en primer lugar se hace una aproximación a la neología como disciplina y en las características del lenguaje en las redes sociales, especialmente en Twitter; y en segundo lugar, el análisis contrastivo entre dos corpus de neologismos proporcionados por el Observatorio de Neología de la Universidad Pompeu Fabra (OBNEO): uno contiene datos procedentes de Twitter, y el otro, datos de la prensa escrita (diarios).
dc.description.abstract
This paper analyzes a set of neologisms detected in the social network Twitter and a comparison is made with those that are detected in the written press (newspapers). In order to establish what similarities and differences each one has. Thus, the study allows to see what these new lexical units are, what characteristics they have according to the medium in which they have been documented. It is therefore a study on neology in order to observe the capacity for lexical creation that occurs in this social network that presents a growing activity and, at the same time, is little studied by the relatively recent context in which it has emerged. To carry out this analysis, in the first place an approach is made to neology as a discipline and to the characteristics of language in social networks, especially on Twitter; And secondly, the contrastive analysis between two corpora neologisms provided by the Neologia Observatory of the Universitat Pompeu Fabra (OBNEO): one contains data from Twitter, and the other, data from the press (newspapers) .
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
cat
dc.publisher
Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
dc.rights
CC BY-NC-ND
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights
<a href="http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/</a>
dc.subject
neologia
dc.subject
mots nous
dc.subject
xarxes socials
dc.subject
Twitter
dc.subject
OBNEO
dc.subject
premsa escrita
dc.subject
neología
dc.subject
palabras nuevas
dc.subject
redes sociales
dc.subject
Twitter
dc.subject
OBNEO
dc.subject
prensa escrita
dc.subject
neology
dc.subject
new words
dc.subject
social networks
dc.subject
Twitter
dc.subject
OBNEO
dc.subject
newspapers
dc.subject
Words, New -- TFG
dc.subject
Neologismes -- TFG
dc.subject
Neologismos -- TFG
dc.title
Piulant paraules noves
dc.type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)