Determinants of Internet use for interactive learning: an exploratory study

dc.contributor
eLearn Center
dc.contributor.author
Castaño Muñoz, Jonatan
dc.contributor.author
Duart Montoliu, Josep Maria
dc.contributor.author
Sancho Vinuesa, Teresa
dc.date
2019-11-08T08:41:53Z
dc.date
2019-11-08T08:41:53Z
dc.date
2015-01-15
dc.identifier.citation
Castaño Muñoz, J., Duart, J.M. & Sancho Vinuesa, T. (2015). Determinants of Internet use for interactive learning: an exploratory study. Journal of new approaches in educational research, 4(1), 24-34. doi: 10.7821/naer.2015.1.93
dc.identifier.citation
2254-7339
dc.identifier.citation
10.7821/naer.2015.1.93
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10609/102581
dc.description.abstract
The use of the Internet in higher education teaching can facilitate the interactive learning process and thus improve educational outcomes. The aim of the study presented here is to explore which variables are linked to higher intensity of Internet-based interactive educational practices. The study is based on data obtained from an online survey of students from three different types of universities: a face-to-face university (University of Barcelona, UB), a technological face-to-face university (Universitat Politècnica de Catalunya. BarcelonaTech, UPC), and a virtual university (Open University of Catalonia, UOC). The data analysis shows that students who indicate high levels of benefit from Internet usage are those who use it most for interactive learning processes. It also shows the existence of other variables that, regardless of benefit, are linked to the intensity of Internet usage for interactive teaching-learning processes.
dc.description.abstract
El uso de internet en la docencia en educación superior puede facilitar la interacción en el proceso de aprendizaje y mejorar así los resultados de la educación. El objetivo del estudio que se presenta es explorar que variables se relacionan con una mayor intensidad de prácticas educativas interactivas mediadas por Internet. Para ello, se parte de los datos obtenidos a través de una encuesta online a estudiantes de tres universidades de características diferenciadas: una presencial (UB), otra presencial también pero tecnológica (UPC), y una tercera virtual (UOC). El análisis de los datos muestra que aquellos estudiantes que manifiestan elevados niveles de utilidad de uso de internet son los que más lo utilizan para la interacción en los procesos de aprendizaje. Sin embargo, también se evidencia la existencia de otras variables que independientemente de la utilidad, se relacionan con la intensidad de uso de internet para la interacción en los procesos de enseñanza-aprendizaje.
dc.format
application/pdf
dc.language.iso
eng
dc.publisher
Journal of New Approaches in Educational Research
dc.relation
https://naerjournal.ua.es/article/download/v4n1-4/121
dc.rights
cc-by-nc-nd
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights
<a href="http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0</a>
dc.subject
Higher Education
dc.subject
Internet
dc.subject
Interactive Learning
dc.subject
Virtual Learning
dc.subject
Blended Learning
dc.subject
Educación Superior
dc.subject
Internet
dc.subject
Aprendizaje interactivo
dc.subject
Educación virtual
dc.subject
Blended Learning
dc.subject
Education, Higher
dc.subject
Internet in higher education
dc.subject
Aprenentatge mixt
dc.subject
Blended learning
dc.subject
Ensenyament universitari
dc.subject
Internet en l'ensenyament universitari
dc.subject
Tecnologia de la informació
dc.subject
Enseñanza superior
dc.subject
Internet en la enseñanza superior
dc.subject
Aprendizaje
dc.title
Determinants of Internet use for interactive learning: an exploratory study
dc.type
info:eu-repo/semantics/article
dc.type
info:eu-repo/semantics/publishedVersion


Ficheros en el ítem

FicherosTamañoFormatoVer

No hay ficheros asociados a este ítem.

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Articles [156]