dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria Mecànica |
dc.contributor |
Kartsana |
dc.contributor |
Catalán Artigas, Albert |
dc.contributor |
Horta Bernús, Ricard |
dc.contributor.author |
Pozo Valiente, Aitor |
dc.coverage.spatial |
east=2.0976652; north=41.5283294; name=Carrer de Narcís Monturiol, 36, 08192 Sabadell, Barcelona, Espanya |
dc.date |
2014-06-10 |
dc.identifier.citation |
320-102015 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/174926 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ciències de la salut::Medicina |
dc.subject |
Ambulances |
dc.subject |
Prototypes, Engineering |
dc.subject |
Ambulàncies |
dc.subject |
Prototips (Enginyeria) |
dc.title |
Disseny d’un rail elèctric per la col·locació automàtica de llitera en una ambulància |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
El projecte del nou rail Bravo 3 consisteix en l’automatització del sistema de desplaçament de l’actual rail Bravo 2. Es tracta d’un element sanitari fixat a la plataforma de l’ambulància amb la funció d’immobilitzar una llitera de transport de pacients en aquesta, per tal de poder ser transportada sense que la llitera es desplaci per l’interior de la caixa de l’ambulància. S’estudia, per tant, el moviment i les funcions d’aquest rail que actualment es troba al mercat i, a partir d’aquest, es dissenya un sistema de desplaçament lineal accionat amb botons o polsadors, de manera que es suprimeix l’esforç humà a realitzar en aquest. Degut a que es tracta d’un sistema que treballa en condicions d’emergència, l’aspecte més rellevant d’aquest projecte consisteix en el temps de durada d’un cicle de recorregut del rail Bravo 3, afegint la comoditat que suposi per a un pacient aquest desplaçament. En aquest treball es mostra tot el procés seguit des de que es fixen les especificacions del projecte, presentant el rail Bravo 2, fins a l’obtenció dels resultats finals, encara en fase de prototipatge. Es realitza també un petit estudi de mercat, senyalant els productes similars de les empreses del sector i fent una estimació de les previsions de venta del producte, mencionant els països on sortirà. Totes les decisions de disseny estan justificades explícitament mitjançant els càlculs emprats i s’inclouen els resultats obtinguts de les proves realitzades amb el muntatge del prototip. Finalment es realitza una valoració d’aquests resultats en funció de les especificacions inicials, donant per vàlida la versió de prototip i aprovant el sistema, fins a on s’ha arribat. |