Abstract:
|
Les competències emocionals juntament amb diversos factors com els estereotips de gènere, el context sociocultural, la influència familiar i la manca de referents d'èxit, entre d'altres, s'inclouen entre les causes que poden explicar l'autopercepció infravalorada de les estudiants, pel que fa a les seves competències tecnològiques i les diferències de gènere observades en l'àmbit científic tecnològic,. La baixa presència de les noies en aquestes disciplines, és motiu de preocupació acadèmica i social. L'objectiu d'aquest treball és proposar eines i recursos d'educació emocional a l'aula de tecnologia, que millorin les competències d'autonomia emocional com ara: l'autoestima, l'automotivació i l'autoeficàcia dels nois i les noies, així com l'actitud positiva vers l'assignatura. Mitjançant enquestes a alumnes de 4t d'Educació Secundària Obligatòria, d'un Institut de Barcelona, es valoren des d'una perspectiva de gènere, les competències emocionals de l'alumnat i la seva percepció cap a la tecnologia. La cerca d'informació de l'estat de la ciència respecte a la bretxa tecnològica existent arreu del món, permeten orientar el coneixement cap a els factors que hi incideixen i enfocar el treball a la cerca de solucions que es puguin activar des de l'aula. Els resultats obtinguts reflecteixen que en general, hi ha un gran potencial de millora pel que fa al desenvolupament de les competències emocionals de regulació i d'autonomia emocional dels estudiants enquestats. |