El lleidatà a l'aula: avaluació de la implantació de la normativa entre el sector docent

dc.contributor
Joan Costa Carreras
dc.contributor.author
Torra Sans, Irene
dc.date
2020-02-13T07:53:56Z
dc.date
2020-02-13T07:53:56Z
dc.date
2019-12-28
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10609/109526
dc.description.abstract
L'any 2016 l'Institut d'Estudis Catalans va publicar la Gramàtica de la llengua catalana (GIEC), una obra que forma part de la tríada de publicacions normatives de la llengua comuna a tota la catalanofonia. Com a novetat destacada, ofereix informació ampliada sobre el tractament de la variació geogràfica ifuncional, fet que convida a revisar la vehiculació d'alguns fenòmens lingüístics. En l'àmbit de l'educació formal, un dels més efectius per assolir la normalització lingüística i la implantació de la normativa, el professorat es converteix en el principal agent vehiculador de la codificació vigent i, en darrer terme, de la varietat estàndard de la llengua. En aquest procés apareixen dificultats d'aplicació relacionades amb la distància entre la normativa i les varietats geogràfiques, sobretot en les comunicacions orals i en els registres menys formals. L'objectiu d'aquest treball és comprovar en quina mesura alguns trets del subdialecte lleidatà de la varietat nord-occidental recollits en la Gramàtica de la llengua catalana són utilitzats per una part del sector docent lleidatà en les comunicacions orals a l'aula en dos centres educatius diferents de la demarcació de Lleida. Les dades s'han obtingut mitjançant una enquesta distribuïda a trenta professors. Les seves respostes aporten informació sobre el grau de coneixement que aquests docents tenen de la normativa i de la seva implantació, i també sobre el grau de manteniment o d'abandonament d'algunes formes pròpies d'aquesta subvarietat geogràfica.
dc.language.iso
cat
dc.publisher
Universitat Oberta de Catalunya (UOC)
dc.rights
<a href="http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/">http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/</a>
dc.subject
codificació, gramàtica normativa, variació geogràfica, català nord-occidental, lleidatà, ensenyament, estandardització, qüestionari
dc.subject
codification, normative grammar, geographical variety, North western Catalan, lleidatà, teaching, standardisation, questionnaire
dc.title
El lleidatà a l'aula: avaluació de la implantació de la normativa entre el sector docent
dc.type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Ficheros en el ítem

FicherosTamañoFormatoVer

No hay ficheros asociados a este ítem.

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)