Utilizad este identificador para citar o enlazar este documento: http://hdl.handle.net/2072/373946

Entrar al niu per sortir-ne volant: el Niu de Ciència, un espai familiar per a nens i nenes fins a sis anys
Entrar en el nido para salir volando: el Nido de Ciencia, un espacio familiar para niños y niñas de hasta seis años
Viladot Barba, Pere; Pedreira Álvarez, Montserrat
El Niu de Ciència és un espai educatiu específic per a famílies i escoles on es porten aterme activitats per a nens i nenes de 0 a 6 anys. En aquest article s’explica l’activitatfamiliar d’autodescoberta que té com a objectiu que els petits puguin pensar lliurement,gaudir de la ciència a través del descobriment, l’activitat espontània i el joc, ontocar no sigui un acte impulsiu sinó condicionat per la necessitat intrínseca de buscarrespostes. Es parteix de la convicció que els nens més petits poden desenvoluparprocessos d’indagació autònoma sense ser condicionats o dirigits pels adults, ambcapacitat per generar preguntes i intentar respondre-les per si mateixos. Al Niu espromou un procés de recerca autònoma per part del nen acompanyat per l’adult.Aquest exerceix una funció auxiliar però important per orientar-lo durant aquestprocés. L’educador dinamitza l’espai donant unes mínimes instruccions inicials,promovent l’adequat paper dels adults i resolent els dubtes que es generen.
El Nido de Ciencia es un espacio educativo específico para familias y escuelas dondese desarrollan actividades para niños y niñas de 0 a 6 años. En este artículo se explicala actividad familiar de autodescubrimiento cuyo objetivo es que los pequeñospuedan pensar libremente; disfrutar de la ciencia a través del descubrimiento, laactividad espontánea y el juego. En ella, tocar no es un acto impulsivo sino condicionadopor la necesidad intrínseca de buscar respuestas. Se parte de la convicción deque los niños más pequeños pueden desarrollar procesos de indagación autónomasin estar condicionados o dirigidos por los adultos, con capacidad para generar preguntase intentar responderlas por sí mismos. En el Nido se promueve un procesode investigación autónoma por parte del niño acompañado por el adulto. Este ejerceuna función auxiliar pero importante para orientarlo durante este proceso. El educadordinamiza el espacio dando unas mínimas instrucciones iniciales, promoviendoel adecuado papel de los adultos y resolviendo las dudas que se generan.
2012
06 - Organitzacions. Associacions. Congressos. Exposicions. Museus
Museus en l'ensenyament
Infants
Famílies
Museu de Ciències Naturals de Barcelona
(C) Museu de Ciències Naturals de Barcelona
14 p.
Capítulo o parte de libro
Som educació: ensenyar i aprendre als museus i centres de ciència: una proposta de model didàctic, p. 39-45, 207-213
         

Documentos con el texto completo de este documento

Ficheros Tamaño Formato
Viladot_Pedrerira_Manuals1(castellano).pdf 96.15 KB PDF
Viladot,Pedreira_Manuals1.pdf 177.9 KB PDF

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados

Otros documentos del mismo autor/a

Bonil Gargallo, Josep; Gómez Gimeno, Ruth; Pejó i Climent, Lluc; Viladot Barba, Pere; Banqué Martínez, Neus; Bonil Gargallo, Josep; Campo, Rosa Eva; Crespo Mera, Carles; López i Galbe, Teresa; López Torres, Esther; Olmeda, Montse; Pedreira Álvarez, Montserrat; Soler Artiga, Marta; Viciana Caballero, Salvador
Uribe, Francesc; Viladot Barba, Pere; Senar, Juan Carlos; Gallemí, Jaume; Serrallonga, Jordi
Omedes, Anna; Ballester, Montserrat; González López, Leticia; Ubero, Lina; Viladot Barba, Pere