dc.contributor |
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna |
dc.contributor.author |
Portolés Ferré, Melania |
dc.date.accessioned |
2020-05-22T17:36:43Z |
dc.date.available |
2020-05-22T17:36:43Z |
dc.date.issued |
2018 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2072/375964 |
dc.description |
TFM del Màster de Psicopedagogia tutoritzat per Ana Luisa Adam-Alcocer |
dc.format.extent |
45 p. |
dc.language.iso |
cat |
dc.rights |
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
dc.rights |
© L'autor/a |
dc.source |
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) |
dc.subject.other |
Psicologia pedagògica -- TFM |
dc.subject.other |
Autoavaluació -- TFM |
dc.subject.other |
Aprenentatge -- TFM |
dc.title |
Aprendre per avaluar o avaluar per aprendre? “L’autoavaluació com a eina d’aprenentatge” |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.embargo.terms |
cap |
dc.rights.accessLevel |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.description.abstract |
El present article posa en reflexió la finalitat d'avaluar entesa com l'última fase del procés
d'aprenentatge o com un motor de l'aprenentatge en si mateix. Per tal d’endinsar-nos en
aquesta reflexió, primerament, es mostra un breu recorregut al llarg del temps sobre la
concepció de l’avaluació i, més concretament, de l’autoavaluació en l’alumnat i les seves
aportacions dins del procés avaluatiu (autoregulació, autoconeixement, creixement
personal...), a partir d’antecedents significatius fins a l’actualitat. Partint de l’objectiu
d’analitzar l’autoavaluació com a eina d’aprenentatge i millora en l’alumnat, es va portar
a terme la recerca en un centre educatiu, a través d’observacions, focus groups i
entrevistes semiestandaritzades als diferents participants escollits. A continuació,
s’exposen els resultats obtinguts en la recerca, mitjançant una anàlisi de dades
qualitativa per categories, amb el que es corrobora l’objectiu de l’estudi, destacant en
l’autoavaluació el desenvolupament de l’autoconeixement i l’autoestima, a través de
l’aprenentatge de l’error, promovent la millora i el creixement personal. Finalment, es
presenten la discussió i les conclusions de la recerca, establint un diàleg reflexiu amb
els enfocaments teòrics inicialment presentats i, concloent que el món educatiu s’està
adequant i dirigint cap a aquest camí de canvi, amb la finalitat comú de reflexionar i
transformar l’educació del futur. |
dc.description.abstract |
This article reflects the purpose of evaluating understood as the last phase of the learning
process or as a learning motor in itself. In order to get into this reflection, firstly, there is
a brief route throughout time, about the conception of the evaluation and, more
specifically, the students self-evaluation and their contributions within the evaluation
process (self-regulation, self-knowledge, personal growth...), from significant
backgrounds up to now. On the basis of analyzing self-evaluation as a learning and
improvement students tool, a research was carried out in an educational centre through
observations, focus groups and semi-standardized interviews to the selected
participants. Below are the results obtained in the research, by means of a qualitative
data analysis by categories, which corroborates the objective of the study, emphasizing
in the self-assessment the development of self-knowledge and self-esteem through the
error learning, promoting the improvement and personal growth. Finally, the discussion
and conclusions of the research are presented establishing a reflective dialogue with the
theoretical approaches initially presented and concluding that the educational world is adapting and walking towards a way of change, with the common purpose of reflecting
and transforming the education of the future. |