El tractament de la diversitat en el treball per projectes

Author

Grup de treball Llenguatge escrit i educació especial

Albiñana, Emi

Balaguer, Ubalda

Benavent, Vicent

Bono, Vicent

Borràs, Encarna

Català, Rosa Anna

Gràcia, Vicent

Llopis, Encarna

Morant, Xaro

Morera, Marian

Palomares, Amparo

Peiró, Maite

Pérez, Ana

Pons, Maite

Publication date

1998

Abstract

L'article fa una reflexió, a partir d'un enfocament constructivista, del treball per projectes amb l'alumnat amb necessitats educatives especials. Segons els autors, professors i professores d'aules d'educació especial de centres ordinaris, aquest és un document obert, fruit de les investigacions realitzades per aquest grup de professionals, el quals consideren el treball per projectes com un procés creatiu que es pot utilitzar com a recurs didàctic de suport per al tractament de la diversitat en els centres d'educació especial. A partir d'aquesta afirmació s'aprofita per convidar el col·lectiu que treballa en aquests centres a replantejar-se el treball cooperatiu com a motor que facilita els canvis dins els diferents entorns.


El artículo hace una reflexión, a partir de un enfoque constructivista, del trabajo por proyectos con alumnado con necesidades educativas especiales. Según los autores, profesores y profesoras de aulas de educación especial de centros ordinarios, éste es un documento abierto, fruto de las investigaciones realizadas por este grupo de profesionales, que consideran el trabajo por proyectos como un proceso creativo que se puede utilizar como recurso didáctico de soporte para el tratamiento de la diversidad en los centros de educación especial. A partir de esta afirmación se aprovecha para invitar al colectivo que trabaja en estos centros a replantearse el trabajo cooperativo como motor que facilita los cambios dentro de los diferentes entornos.


From a constructivist point of view, the aim of this article is to think over the work by projects with students who have special educational needs. The authors, who teach in Special Education classrooms in ordinary schools, consider this paper to be open and they point out the fact that it has only been possible thanks to their investigations. They also consider the work by projects as a creative process, which may be used as a didactic means to deal with the diversity existing in Special Education schools. Finally, they invite all those people who work in these kind of schools to see co-operative work as a way to bring about change in the different environments.

Document Type

Article

Language

Catalan

Subjects and keywords

Treball per projectes; Educació especial; Llenguatge escrit; Tractament de la diversitat; Trabajo por poyectos; Educación especial; Lenguaje escrito; Tratamiento de la diversidad; Work by projects; Special education; Written language; Treatment of diversity

Publisher

 

Related items

Educar ; N. 22-23 (1998), p. 301-305

Rights

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/

This item appears in the following Collection(s)