dc.contributor.author
Solano Martínez, Isabel
dc.contributor.author
Jiménez Gómez, Enrique
dc.contributor.author
Marín Martínez, Nicolás
dc.identifier
https://ddd.uab.cat/record/1483
dc.identifier
urn:oai:ddd.uab.cat:1483
dc.identifier
urn:10.5565/rev/ensciencias.4037
dc.identifier
urn:articleid:21746486v18n2p171
dc.identifier
urn:oai:raco.cat:article/21653
dc.identifier
urn:oai:ensciencias.revistes.uab.cat:article/4037
dc.description.abstract
In a previous paper we compared research carried out in the decade 75-85 on students' conceptions of «force» with later research in the period 85-95. Only a slight progression was found in the results offered by different authors. The aim of the present paper is to analyse the reasons for this lack of progress in the research results, as regards the appearance of conceptions. To the end we have analysed the research objectives of the selected papers, their methodological characteristics and their most widely used theoretical foundations.
dc.format
application/pdf
dc.relation
Enseñanza de las ciencias ; V. 18 N. 2 (2000), p. 171-188
dc.rights
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.
dc.rights
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.title
Análisis de la metodología utilizada en la busqueda de «lo que el alumno sabe» sobre fuerza