dc.contributor.author
Llevot i Calvet, Núria
dc.identifier
https://ddd.uab.cat/record/5558
dc.identifier
urn:oai:ddd.uab.cat:5558
dc.identifier
urn:10.5565/rev/papers/v78n0.894
dc.identifier
urn:articleid:20139004n78p197
dc.identifier
urn:oai:papers.revistes.uab.cat:article/894
dc.identifier
urn:oai:raco.cat:article/40279
dc.description.abstract
El Programa d'Educació Compensatòria va ser el fruit emblemàtic de la política reformista empresa el 1983 en el camp pedagògic. Es tractava d'un discurs destinat a corregir les desigualtats socials i assolir quotes més elevades de justícia social. Actualment, en el context català ha estat considerat necessari un doble canvi, davant el ràpid increment de la població escolar procedent de la immigració i l'aparició de noves formes d'exclusió social: per una banda, una adequada integració educativa, social i cultural de tot l'alumnat independentment del seu origen i condició, i, per l'altra, la consolidació de la llengua catalana com a llengua vehicular de l'ensenyament i com a element de cohesió social en un marc plurilingüe.
dc.description.abstract
The Compensatory Education Programme was the emblematic result of the reformist policy adopted in 1983 in the field of education. It was a discourse aimed at correcting social inequalities and producing higher levels of social justice. Nowadays, in the Catalan context, a double change has been considered necessary, given the rapid increment in the immigrant-origin school population and the appearance of new forms of social exclusion. On one hand, this takes the form of adequate educational, social and cultural integration of all students independently of their origins and condition and, on the other, the consolidation of Catalan as a vehicular language in teaching and as an element of social cohesion in a multilingual framework.
dc.format
application/pdf
dc.relation
Papers (Universitat Autònoma de Barcelona) ; N. 78 (2005) p. 197-214
dc.rights
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original.
dc.rights
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/
dc.subject
Minories ètniques
dc.subject
Llengua i cohesió social
dc.subject
Ethnic minorities
dc.subject
Language and social cohesion
dc.title
Del Programa d'Educació Compensatòria al nou Pla per a la Llengua i la Cohesió Social