dc.contributor.author
Tomàs i Folch, Marina,
dc.contributor.author
Castro Ceacero, Diego
dc.contributor.author
Graells, Ramon
dc.contributor.author
Sanjuan, Carme
dc.contributor.author
Mas, Antoni
dc.identifier
https://ddd.uab.cat/record/19147
dc.identifier
urn:oai:ddd.uab.cat:19147
dc.identifier
urn:10.5565/rev/educar.175
dc.identifier
urn:recercauab:ARE-37301
dc.identifier
urn:oai:educar.revistes.uab.cat:article/175
dc.identifier
urn:oai:raco.cat:article/72355
dc.identifier
urn:wos_id:000434527000010
dc.identifier
urn:oai:egreta.uab.cat:publications/4ea1fc2a-8e53-4f72-ad87-40a2a741daa3
dc.identifier
urn:articleid:20148801n38p195
dc.description.abstract
La importància de l'educació secundària per al desenvolupament personal i social i les diferents problemàtiques que actualment presenta obliguen a fer diferents actuacions (polítiques, legals, científiques i tècniques) que permetin optimitzar i millorar la realitat actual. En el present article exposem resumidament les principals característiques d'una recerca que s'ha desenvolupat amb l'objectiu de millorar el funcionament dels centres d'educació secundària (IES) a partir del diagnòstic detallat de les variables cultura i clima organitzatius. Presentem una recerca desenvolupada per un equip de treball format per professors i directors d'IES, professionals de l'administració educativa i acadèmics del món universitari. Això ens ha permès fer un plantejament global i plural de la realitat i coordinar els diferents agents implicats i els professionals de l'àmbit. Partim presentant molt breument el marc teòric de referència. En segon lloc es determinen les bases metodològiques i els aspectes empírics de la recerca. A més del disseny dels instruments per al diagnòstic de la cultura i el clima dels centres. Finalment, es presenten resumidament els resultats i les principals conclusions de l'estudi.
dc.description.abstract
La importancia de la educación secundaria para el desarrollo personal y social y las diversas disfunciones y problemas que presenta obligan a realizar diferentes actuaciones (políticas, legales, científicas y técnicas) que permitan superar y optimizar la actual situación. En el presente artículo se exponen de forma sintética los principales rasgos y características de una investigación que ha tenido como objeto de estudio la mejora del funcionamiento de los centros de educación secundaria (IES) a partir del diagnóstico detallado de las variables de su clima y cultura institucional. Presentamos una investigación desarrollada por un equipo de trabajo configurado por profesores y directores de IES, profesionales de la administración educativa y académicos de la universidad que ha permitido plantear un enfoque global, plural y coordinado de los diferentes agentes implicados y profesionales del ámbito. Partimos presentando de forma sucinta el marco teórico en el que hemos basado nuestra investigación. Seguidamente se determinan las bases metodológicas y de carácter más empírico, destacando por un lado el estudio de casos como metodología de trabajo y el diseño o aplicación de instrumentos para el análisis y el diagnóstico del clima y cultura institucional. Finalmente se presentan de forma resumida los resultados y las principales conclusiones del estudio.
dc.description.abstract
The importance of the education secondary for the personal and social development and the diverse problems that present/display force to make different performances (political, legal, scientific and technical) that allows to surpass and to optimize the present one situation. In the present article they are exposed of synthetic form the main characteristics and characteristics of one investigation that it has had as study object the improvement of the operation of the centers of secondary education (IES) from the detailed diagnosis of the variables of its climate and institutional culture. We presented/displayed an investigation developed by a work party formed by professors and directors of IES, academic professionals of the educative administration and of university that has allowed to raise a global approach, plural and coordinated of the different professional implied agents y from the scope. We started off presenting/displaying of the theoretical frame on which we have based our investigation. Next the methodologic bases and of more empirical character are determined, emphasizing by a side the study of cases like work methodology and design or application of instruments for the analysis and diagnosis of the climate and institutional culture. Finally the results appear of summarized form and the main conclusions of the study.
dc.format
application/pdf
dc.relation
Educar ; N. 38 (2006) p. 195-225
dc.rights
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original.
dc.rights
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/
dc.subject
Cultura organitzacional
dc.subject
Clima organitzacional
dc.subject
Educació Secundària
dc.subject
Cultura organizacional
dc.subject
Clima organizacional
dc.subject
Educación Secundaria
dc.subject
Organizational culture
dc.subject
Organizational climate
dc.subject
Secundary Education
dc.title
La cultura i el clima organitzacional a l'Educació Secundària