Auditoria ambiental d'una aula: quin confort ofereix l'aula?

dc.contributor
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca
dc.contributor
Miralda, Mercè
dc.contributor.author
Peris Serrano, Roger
dc.date.accessioned
2007-04-03T11:02:07Z
dc.date.available
2007-04-03T11:02:07Z
dc.date.created
2006
dc.date.issued
2007-04-03T11:02:07Z
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/2072/3829
dc.description.abstract
Treball de recerca realitzat per un alumne d’ensenyament secundari i guardonat amb un Premi CIRIT per fomentar l'esperit científic del Jovent l’any 2006. Les característiques ambientals de l’aula d’un centre educatiu : llum, soroll, temperatura, humitat, concentració d'oxigen i diòxid de carboni de l'aire, presencià de determinats microorganismes... són factors que determinen el grau de confort d'un espai i que poden repercutir en el rendiment escolar. S'ha realitzat una meticulosa auditoria ambiental d’una aula escolar, la qual s’ha estructurat en tres parts. S’ha descrit l'aula centrant-se en els aspectes d’ orientació, de dimensions, de llum, de calefacció i de contaminació acústica. En segon terme, s’ha realitzat una recerca teòrica d'informació de diferents variables de caire físic, químic i biològic que poden afectar el comportament i salut de les persones que utilitzen aquesta aula. Finalment, s’ha realitzat la recerca experimental per planificar l'auditoria, recollir les dades i, per a cada una de les variables mesurades, s’han especificat objectius, material emprat, procediment i tractament de resultats, utilitzant el programa MULTILAB. Els resultats de les mesures obtingudes es troben dins dels valors estàndards, tot i que es podrien millorar. S'estableixen relacions entre condicions ambientals i el comportament dels alumnes. El reglament per construcció de nous centres docents no especifica cap informació sobre contaminants biològics que són susceptibles d'alterar la salut dels alumnes. Es recomana efectuar controls periòdics de determinades variables poc estudiades que poden afectar el rendiment acadèmic de l'alumne com la relació temperatura/humitat, l'ergonomia dels seients, els nivells de CO2, la lllum i, fins i tot, el color de les parets.
cat
dc.format.extent
48 p.
ca
dc.format.extent
1390462 bytes
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
cat
dc.relation.ispartofseries
Els ajuts de l'AGAUR;2006PJ00245
dc.rights
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)
cat
dc.subject.other
Auditoria ambiental
ca
dc.subject.other
Aules
ca
dc.title
Auditoria ambiental d'una aula: quin confort ofereix l'aula?
ca
dc.type
info:eu-repo/semantics/report
ca


Documentos

2006PJ00245.pdf

1.326Mb PDF

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)