Estudio de propuestas alternativas en la enseñanza de la termodinámica básica

Author

Martínez, J. M.

Pérez, B. A.

Publication date

1997

Abstract

We report in this work a research on an approach to Basic Thermodynamics teaching at secondary level. The results of four grups of students in different cities are discussed from qualitative and global quantitative perspectives in a complementary way. We suggest, in the light of the real implementation of that curricular proposal, some didactic recommendations for better adequacy to different contexts.

Document Type

Article

Language

Spanish

Subjects and keywords

Temperatura; Termometria; Termodinàmica; Dilatació tèrmica; Cinètica Molecular; Energia

Publisher

 

Related items

Enseñanza de las ciencias ; V. 15 n. 3 (1997) p. 287-300

Rights

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/

This item appears in the following Collection(s)