L'ensenyament dels conceptes de força centrípeta i força centrífuga : una proposta inspirada en la història mecànica

dc.contributor.author
Casadellà Reig, Josep
dc.contributor.author
Miró, Concepció
dc.date.issued
1997
dc.identifier
https://ddd.uab.cat/record/22107
dc.identifier
urn:oai:ddd.uab.cat:22107
dc.identifier
urn:10.5565/rev/ensciencias.4167
dc.identifier
urn:recercauab:ARE-14256
dc.identifier
urn:oai:raco.cat:article/21508
dc.identifier
urn:oai:egreta.uab.cat:publications/52d75139-073d-4731-89c2-da9bf5b6e16c
dc.identifier
urn:oai:ensciencias.revistes.uab.cat:article/4167
dc.identifier
urn:articleid:21746486v15n3p393
dc.description.abstract
Textbook authors use many types of resources to teach centripetal acceleration, centripetal force and centrifugal force. They are resources between an intuitive and a formal perspective. We try to make a review, not exhaustive, of three points of view and also to present a new one supported on an original Newton's idea, and which could present some advantages when teaching and learning these concepts.
dc.format
application/pdf
dc.language
cat
dc.publisher
dc.relation
Enseñanza de las ciencias ; V. 15 n. 3 (1997) p. 393-399
dc.rights
open access
dc.rights
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.
dc.rights
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subject
Centrifugació
dc.subject
Dispersió de materials
dc.subject
Moviment uniformement accelerat
dc.subject
Moviment circular uniforme
dc.subject
Tercera llei de Newton
dc.subject
Acceleració mitjana
dc.title
L'ensenyament dels conceptes de força centrípeta i força centrífuga : una proposta inspirada en la història mecànica
dc.type
Article


Ficheros en el ítem

FicherosTamañoFormatoVer

No hay ficheros asociados a este ítem.

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)