Un curso de actualización y cambios conceptuales en profesores de física

Author

Almeida Pacca, Jesuïna Lopes de

Pacca, A.

Villani, Alberto

Publication date

1996

Abstract

The behaviour of secondary school Physics teachers at an updating course was analysed; the results led to an indication of a conceptual change in their practice. The object of analysis and discussion was the actual pedagogical planning by the teacher. The dynamics developed in the course favoured the reelaboration of the teacher's conceptions, not only in relation to Physics contents but also in relation to the students' learning process; a conceptual change in three sequent phases could be characterized.

Document Type

Article

Language

Spanish

Subjects and keywords

Unitats didàctiques; Activitats interactives i pràctiques; Llei d'inèrcia; Comprensió fenomenològica; Resolució de problemes; Aprenentatge i planificació; Coneixement científic

Publisher

 

Related items

Enseñanza de las ciencias ; V. 14 n. 1 (1996) p. 25-33

Rights

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/

This item appears in the following Collection(s)