The aim of this paper is to revalue the technology in STS perspective. First, being based on Kline's typology and Pacey's conceptual model, severa1 meanings of the technology are described. Second, the technological literary meaning is focused on the citizen training to participate in the democratic process of the sociotechnological decision making. Finally, after a review of the principal results obtained in the students' and teachers' beliefs research about the nature of technology and science, and their interactions within society, we tentatively make a STS proposal for the technology education in the compulsory secondary school.
Spanish
Alfabetització tecnològica; Ciència i tecnologia; Tecnociència; Tecnocràcia; Educació tecnològica; Ensenyament obligatori; Ciències de la natura; Desenvolupament tecnològic
Enseñanza de las ciencias ; V. 14 n. 1 (1996) p. 35-44
open access
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/