La utilización de la historia de las ciencias en la enseñanza de la física y la química

Author

Solbes, Jordi

Traver Ribes, Manel Josep

Publication date

1996

Abstract

Most recently we have assisted to a considerable increase of investigations on constructivistic approaches to Science teaching, but among all these works we rarely found detailed proposals for including the History and Philosophy of Science. In this paper we consider how to initiate this trend and which should be the aims in order to get a better Science teaching. We consider basically which the pupils' perceptions of Science in a High School level are in order to show how we can modify them by means of introducing the History of Science under a new perspective.

Document Type

Article

Language

Spanish

Subjects and keywords

Educació científica; Història de la ciència; Empirisme; Formalisme; Cites textuals; Aspectes històrics de la ciència als llibres de text; Psicologia de l'aprenentatge; Epistemologia de la ciència; Sociologia de les ciències

Publisher

 

Related items

Enseñanza de las ciencias ; V. 14 n. 1 (1996) p. 103-112

Rights

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/

This item appears in the following Collection(s)