The pre-service education of science teachers is empirically studied in the framework provided by the paradigm of alternative conceptions by means of 13 simple usual Physics questions. The rates of pre-service teachers' alternative conceptions show a strong resemblance with those found in previous research even with students. Differences between sex and age groups are remarkable, but the major finding is that only physicists show a suitable pattern lacking alternative conceptions about Physics topics, while other science careers not only have a lot of alternative conceptions but also science and non-science teachers show similar patterns. We claim a pre-service teacher education more based on conceptual change aimed to avoid teachers' alternative conceptions in basic science contents of different areas.
Spanish
Disseny curricular; Professors de ciències; Avaluació docent; Força i velocitat; Principi de conservació de l'energia; Direcció del moviment; Forces compensadores; ANOVA; Test de Scheffé; Tutories; Assignació administrativa d'assignatures a professors
Enseñanza de las ciencias ; V. 12 n. 1 (1994) p. 3-14
open access
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/