El paradigma de las concepciones alternativas y la formación de los profesores de ciencias

Author

Vázquez Alonso, Ángel

Publication date

1994

Abstract

The pre-service education of science teachers is empirically studied in the framework provided by the paradigm of alternative conceptions by means of 13 simple usual Physics questions. The rates of pre-service teachers' alternative conceptions show a strong resemblance with those found in previous research even with students. Differences between sex and age groups are remarkable, but the major finding is that only physicists show a suitable pattern lacking alternative conceptions about Physics topics, while other science careers not only have a lot of alternative conceptions but also science and non-science teachers show similar patterns. We claim a pre-service teacher education more based on conceptual change aimed to avoid teachers' alternative conceptions in basic science contents of different areas.

Document Type

Article

Language

Spanish

Subjects and keywords

Disseny curricular; Professors de ciències; Avaluació docent; Força i velocitat; Principi de conservació de l'energia; Direcció del moviment; Forces compensadores; ANOVA; Test de Scheffé; Tutories; Assignació administrativa d'assignatures a professors

Publisher

 

Related items

Enseñanza de las ciencias ; V. 12 n. 1 (1994) p. 3-14

Rights

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/

This item appears in the following Collection(s)