dc.contributor.author
Gallástegui Otero, J. R.
dc.contributor.author
Lorenzo Barral, F. M.
dc.identifier
https://ddd.uab.cat/record/23414
dc.identifier
urn:oai:ddd.uab.cat:23414
dc.identifier
urn:10.5565/rev/ensciencias.4547
dc.identifier
urn:oai:raco.cat:article/39772
dc.identifier
urn:oai:ensciencias.revistes.uab.cat:article/4547
dc.identifier
urn:articleid:21746486v11n1p20
dc.description.abstract
A research was carried on students' conceptions about chemical energy. The experimental sample were students from primary level to university. Word association tasks and a paper and pencil question were used as instruments for collecting data. The test revealed that some students share certain alternative conceptions about chemical energy, and that most of them use ideas about chemical energy in a similar way to what people without formal instruction in this issue would do. Some implications for science teaching-learning are suggested.
dc.format
application/pdf
dc.relation
Enseñanza de las ciencias ; V. 11 n. 1 (1993) p. 20-25
dc.rights
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.
dc.rights
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subject
Associació de paraules
dc.subject
Test de llapis i paper
dc.subject
Energia química
dc.subject
Ensenyament secundari
dc.subject
Energia cinètica
dc.subject
Energia potencial gravitatòria
dc.title
"El café tiene cafeína y nos despierta, nos da energía" : concepciones sobre la energía química, una buena razón para poner de acuerdo a los profesores de Física y Química y ciencias Naturales