A main field in the current research in Mathematics Education is the work with arithmetical word problem solving, which is both interesting and useful. There is ample previous work on this topic and it has received a very systematic treatment from different focuses. Researchers getting involved in this field need to know previous works and current focuses to clarify their research goals. In this study we offer a review about previous research done on difficulties with arithmetical word problems.
Spanish
Aritmètica; Resolució de problemes; Educació matemàtica; Habilitat lectora; Llegibilitat dels llibres de matemàtiques; Problemes aritmètics verbals; Anàlisi de regressió lineal; Adquisició del llenguatge; Anàlisi parcial de variables; Sentències obertes; Enfocament semàntic; Esquemes mentals; Càlcul racional
Enseñanza de las ciencias ; V. 10 n. 3 (1992) p. 243-253
open access
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/