Le conoscenze in Física all'inizio dei corsi universitari in Italia

dc.contributor.author
Ianniello, M. G.
dc.contributor.author
Mayer, M.
dc.contributor.author
Scalzo, F.
dc.contributor.author
Stilli, R.
dc.contributor.author
Vicentini Missoni, M.
dc.date.issued
1992
dc.identifier
https://ddd.uab.cat/record/23435
dc.identifier
urn:oai:ddd.uab.cat:23435
dc.identifier
urn:10.5565/rev/ensciencias.4625
dc.identifier
urn:oai:raco.cat:article/39782
dc.identifier
urn:oai:ensciencias.revistes.uab.cat:article/4625
dc.identifier
urn:articleid:21746486v10n3p268
dc.description.abstract
The article reports the results of an investigation on Italian university students concerning physics knowledge related to common sense schemes at the beginning of the university courses. The results of the diagnosis were communicated both to the students and to the teachers of the courses. The communication enabled the teachers, in the didactical practice, to pinpoint and discuss with the students the discrepancies between the scientific newtonian scheme and common sense scheme. A posttest, given at the end of the course, gives the indication that this practice is effective in inducing a change in the students ideas, notwithstanding the fact that no complete understanding of the scientific viewpoint is teached by the majority of students.
dc.format
application/pdf
dc.language
ita
dc.publisher
dc.relation
Enseñanza de las ciencias ; V. 10 n. 3 (1992) p. 268-274
dc.rights
open access
dc.rights
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.
dc.rights
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.title
Le conoscenze in Física all'inizio dei corsi universitari in Italia
dc.type
Article


Fitxers en aquest element

FitxersGrandàriaFormatVisualització

No hi ha fitxers associats a aquest element.

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)