In this paper we show the results of a comparative ancilysis between ordinary tests of Physics and Chemistry and the ones used from a constructivist view. The study is focused in two aspects: firstly, it aims to show that the constructivist conception of leaming imposes considerable modifications in the tests content; secondly it highlights the deficiencies found in the tests designed after constructivist teaching. These deficiencies will just be solved by an investigation mainly aimed to assessment transformation.
Spanish
Avaluació del procés d'ensenyament-aprenentatge; Classes de física i química; Aprenentatge significatiu; Resolució de problemes; Proves de selectivitat; Operativització de les hipòtesis; Model d'ensenyament per investigació; Ensenyament per transmissió; Aprenentatge repetitiu; Activitats d'autoregulació; OPFRATIVIZACI~ND E LAS HIP~TESIS
Enseñanza de las ciencias ; V. 10 n. 2 (1992) p. 127-138
open access
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/