Author

Castro, E. A.

Publication date

1992

Abstract

The importance of using models in the teaching of chemistry is pointed out. The precise place and the significative meaning of models in the integral understanding of the chemical phenomena are analysed. Some classification schemes are given together with illustrative examples of each category.

Document Type

Article

Language

Spanish

Subjects and keywords

Concepte de "model"; Criteris d'avaluació dels models; Autoconsistència; Simplicitat; Estabilitat; Matematicitat; Generalitat; Tipus de models; Model iconogràfic; Model simbòlic; Components dels models químics; Model material; Model físic; Model matemàtic

Publisher

 

Related items

Enseñanza de las ciencias ; V. 10 n. 1 (1992) p. 73-79

Rights

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/

This item appears in the following Collection(s)