dc.contributor.author
Viard, J.
dc.identifier
https://ddd.uab.cat/record/23671
dc.identifier
urn:oai:ddd.uab.cat:23671
dc.identifier
urn:10.5565/rev/ensciencias.4708
dc.identifier
urn:oai:raco.cat:article/51377
dc.identifier
urn:oai:ensciencias.revistes.uab.cat:article/4708
dc.identifier
urn:articleid:21746486v9n2p163
dc.description.abstract
In this paper we intend to establish the idea that a scientific formation can be an adequate background for future citizens to face the uncertainties of their own time. However, this requires questioning the distorted view of science given by society and, more particularly, by education. This article analyzes the origin of the contradiction between scientists activity and its interpretation in society and education and presents some alternative proposals to overcome it.
dc.format
application/pdf
dc.relation
Enseñanza de las ciencias ; V. 9 n. 2 (1991) p. 163-168
dc.rights
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.
dc.rights
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.title
L'homme du troisième millénaire face a l'incertitude. Quelle formation pour affronter l'incertitude?