Experiencias memorables en la era de la música instantánea

Author

Fouce, Héctor

Publication date

2012

Abstract

La digitalización de la música ha hecho que los soportes dejen de tener valor y ha entronizado la canción como unidad de escucha (breve, inmediata, aislada), hasta el punto de que muchos consideran que la ingente cantidad de música disponible devalúa la calidad de la escucha. Pero, al tiempo, ha revalorizado la experiencia presencial del directo, la lógica del estar juntos en un lugar y un momento concreto, rasgos que comparte con el arte aurático descrito por Walter Benjamin. Este artículo describe algunas de las continuidades entre las nuevas formas de producción y consumo en la música digital y en el mundo presencial, explorando sus conexiones con otros fenómenos que marcan nuestra época contemporánea.


The digitization of music has decrease the value of the medium of music while the song has been enthroned as the unit of hearing (brief, immediate, isolated), to the point that many consider the vast amount of music available devalues the quality of the listening experience. But at the time, the dead of the medium has impulsed the live experience, the logic of being together in one place at a particular time, as the auratic art described by Walter Benjamin. This article describes some of the continuities between new forms of production and consumption in the digital music and the real world, exploring the connections with other phenomena that are marking our contemporary age.


La digitalització de la música ha fet que els suports deixin de tenir valor i ha entronitzat la cançó com a unitat d'escolta (breu, immediata, aïllada), fins al punt que molts consideren que la ingent quantitat de música disponible devalua la qualitat de l'escolta. Però, al temps, ha revaloritzat l'experiència presencial del directe, la lògica de l'estar junts en un lloc i un moment concret, trets que comparteix amb l'art auràtic descrit per Walter Benjamin. Aquest article descriu algunes de les continuïtats entre les noves formes de producció i consum en la música digital i al món presencial, explorant les seves connexions amb altres fenòmens que marquen la nostra època contemporània.

Document Type

Article

Language

Catalan

Subjects and keywords

Música digital; Música en directo; Crisis de la industria discográfica; Experiencia aurática; Discos; Digital music; Live music; Record industry crisis; Auratic experience; Records; Música en directe; Crisi de la indústria discogràfica; Experiència auràtica

Publisher

 

Related items

Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura ; Núm. monogràfic (febrer 2012), p. 97-109

Rights

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.

https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/

This item appears in the following Collection(s)