La intención de nuestra investigación fue progresar en el conocimiento sobre los directores de las escuelas secundarias públicas del Estado en Portugal, a partir de la reconstitución de trayectos personales y profesionales, la caracterización de la manera de desempeñar sus funciones, la identificación de sus características de liderazgo, la valoración de los consi guientes impactos organizacionales y la influencia que esta multiplicidad de factores ejer ce en los resultados globales de los alumnos.
La intenció de la nostra investigació va ser progressar en el coneixement sobre els directors de les escoles secundàries públiques de l'estat a Portugal, a partir de la reconstitució de trajectes personals i professionals, la caracterització de la manera d'exercir les seves funcions, la identificació de les seves característiques de lideratge, la valoració dels consegüents impactes organitzacionals i la influència que aquesta multiplicitat de factors exerceix en els resultats globals dels alumnes.
The aim of this research was to go into the role of high schools headmasters in Portugal. Thus, the research has rebuilt their professional and personal trajectories, has characterized the role they play in their duties, has identified their leadership characteristics and has evaluated the organizational impacts resulting from these factors and the influence of this wide variety of factors upon students' outcomes.
Spanish
Educación; Administración de la educación; Gestión de la educación; Organizaciones; Líderes; Liderazgo; Educació; Administració de l'educació; Gestió de l'educació; Organitzacions; Líders; Lideratge; Education; Educational administration; Educational management; Organizations; Leaders; Leadership
Educar ; Vol. 48, Núm. 1 (gener-juny 2012), p. 23-41
open access
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.
https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/