La Indústria audiovisual europea davant el mercat global : els nous mecanismes d'internacionalització de la Unió Europea

dc.contributor.author
Crusafon Baqués, Carmina
dc.date.issued
2007
dc.identifier
https://ddd.uab.cat/record/111857
dc.identifier
urn:10.2436/20.3008.01.70
dc.identifier
urn:oai:ddd.uab.cat:111857
dc.identifier
urn:articleid:20140444v27p21
dc.identifier
urn:wos_id:000210076000003
dc.identifier
urn:oai:egreta.uab.cat:publications/19b8ab1b-fc77-4181-89b8-4bd5490c725c
dc.description.abstract
El mercat audiovisual global obliga la indústria europea a adaptar-se per a poder respondre als reptes de la internacionalització. D'una banda, l'emergència de nous mercats obre oportunitats als productes audiovisuals europeus; però alhora fa necessaris més recursos econòmics per a abastar la distribució mundial. De l'altra, la Unió Europea, amb la Comissió Europea al capdavant, vol col·locar Europa en l'escenari global com un actor rellevant, i la política audiovisual europea n'és un bon exemple. En aquest context, l'article analitza, en primer terme, la situació de la indústria europea en l'escenari global. Aquesta voluntat d'internacionalització es tradueix en actuacions concretes de les institucions europees, entre les quals hi ha les que pertanyen a la política audiovisual europea, que s'analitzen en la segona part. Per acabar, l'interès se centrarà en els nous mecanismes d'ajut públic en l'àmbit audiovisual. Parlem dels programes «MEDIA International» i «MEDIA Mundus».
dc.description.abstract
The global audiovisual market forces the European audiovisual industry to meet the challenges of internationalization. Whilst the emergence of new markets creates opportunities for European audiovisual productions it also creates the need for more economic resources to achieve world-wide distribution. What is more, the European Union, headed by the European Commission, wants to position Europe on the global stage as a key player and the European audiovisual policy is a good example. In this context, this paper analyzes, first of all, the position of European industry on the global stage. Internationalization objectives translate into actions on behalf of European institutions, among them actions regarding European audiovisual policy, which is studied in the second part of the paper. Finally, the focus is on new mechanisms for public funding in the audiovisual area. That is, the "MEDIA International" and "MEDIA Mundus" programmes.
dc.format
application/pdf
dc.language
cat
dc.publisher
dc.relation
Comunicació (Barcelona) ; Vol. 27, Novembre 2007, p. 21-41
dc.rights
open access
dc.rights
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.
dc.rights
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subject
Audiovisual
dc.subject
Unió Europea
dc.subject
Política audiovisual europea
dc.subject
Internacionalització
dc.subject
Programa MEDIA
dc.subject
Programa MEDIA Mundus
dc.subject
European Union
dc.subject
European audiovisual policy
dc.subject
Internationalization
dc.subject
MEDIA programme
dc.subject
MEDIA Mundus programme
dc.title
La Indústria audiovisual europea davant el mercat global : els nous mecanismes d'internacionalització de la Unió Europea
dc.type
Article


Fitxers en aquest element

FitxersGrandàriaFormatVisualització

No hi ha fitxers associats a aquest element.

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)