El sector audiovisual als Països Catalans ha experimentat en els darrers anys un important creixement, alhora que una diversificació remarcable com a conseqüència de l'aparició de nous suports i de noves tecnologies. En aquest mateix període s'ha incrementat el nombre de facultats i de centres de formació que inclouen entre les seves llicenciatures les que fan referència a la comunicació audiovisual. Existeixen dificultats objectives per aconseguir que els plans d'estudis reflecteixin aquest entorn industrial de canvi i sobretot d'adaptació a les noves demandes formatives, donada la rapidesa amb què es produeixen. A més, les universitats es troben en ple procés d'adaptació dels seus estudis als acords de Bolonya, el que es coneix com a Espai Europeu d'Educació Superior (EEES). Es fa, doncs, més necessari que mai un estudi global que formalitzi l'estat de la qüestió i que proposi fórmules i mètodes pedagògics que orientin la tasca de l'ensenyament audiovisual.
Catalan
Formació universitària; Comunicació audiovisual; Catalunya
Comunicació (Barcelona) ; Núm. 21 (Desembre 2006), p. 93-111
open access
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/