dc.contributor.author
Prat i Pla, Àngels
dc.contributor.author
Márquez, Conxita
dc.contributor.author
Marbà Tallada, Anna
dc.identifier
https://ddd.uab.cat/record/117825
dc.identifier
urn:oai:ddd.uab.cat:117825
dc.identifier
urn:recercauab:ARE-43963
dc.identifier
urn:articleid:20147627n34p67
dc.identifier
urn:oai:egreta.uab.cat:publications/2a687c9a-03b0-4e9a-8c19-8441c4568fec
dc.identifier
urn:oai:raco.cat:article/126499
dc.description.abstract
En aquest article exposen les tasques de formació del professorat de ciències sobre la lectura científica dutes a terme pel grup Llenguatge i Ensenyament de les Ciències, de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). S'incidirà especialment en el procés fet conjuntament per aconseguir un marc teòric comú útil per a les necessitats del grup. Finalment, per il·lustrar-ho, s'exposarà un treball de recerca que mostra les dificultats que tenen noies i nois de secundària per comprendre anuncis comercials que contenen informació científica.
dc.description.abstract
El artículo expone las tareas llevadas a cabo, por parte del grupo Lenguaje y Enseñanza de las Ciencias, de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), en el marco de la formación del profesorado de ciencias sobre la lectura científica. Se incide especialmente en el proceso hecho conjuntamente para conseguir un marco teórico común útil para las necesidades del grupo. Finalmente, para ilustrarlo, se expone un trabajo de investigación que muestra las dificultades que tienen chicas y chicos de secundaria para comprender anuncios comerciales que contienen información científica.
dc.description.abstract
Cet article expose les tâches menées à terme par le groupe Langage et Enseignement des Sciences, de l'Université Autonome de Barcelone, dans le cadre de la formation des enseignants de sciences pour la lecture scientifique. Il concerne tout particulièrement le processus effectué conjointement pour obtenir un cadre théorique commun utile pour les nécessités du groupe. Enfin, pour l'illustrer, un travail de recherche est exposé qui présente les difficultés de certains élèves de secondaire pour comprendre les publicités commerciales qui comportent de l'information scientifique.
dc.description.abstract
This article relates the activities of the Science Language and Teaching Group at the UAB (Universitat Autònoma de Barcelona), carried out in the context of training science faculty on the subject of scientific reading. It gives special attention to the coordinated effort being made to achieve a useful common theoretical framework to meet the group's needs. Lastly, by way of illustration, a piece of research is set out, showing the difficulties faced by girls and boys in secondary education when trying to work out commercial advertisements containing scientific information.
dc.format
application/pdf
dc.relation
Temps d'educació ; Núm. 34 (2008), p. 67-82
dc.rights
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.
dc.rights
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subject
Literacitat científica
dc.subject
Lectura crítica
dc.subject
Ciència i mitjans de comunicació
dc.subject
Literacidad científica
dc.subject
Ciencia en los medios de comunicación
dc.subject
Littéralité scientifique
dc.subject
Lecture critique
dc.subject
Science et moyens de communication
dc.subject
Scientific literacy
dc.subject
Critical reading
dc.subject
Science and the media
dc.title
Literacitat científica i lectura