dc.contributor.author
Pàmies Rovira, Jordi
dc.contributor.author
Bertran, Marta
dc.contributor.author
Ponferrada Arteaga, Maribel
dc.contributor.author
Narciso Pedro, Laia
dc.contributor.author
Aoullad Sellam, Mustapha
dc.contributor.author
Casalta, Vicenç
dc.identifier
https://ddd.uab.cat/record/138545
dc.identifier
urn:oai:ddd.uab.cat:138545
dc.identifier
urn:recercauab:ARE-79335
dc.identifier
urn:articleid:20147627v44p191
dc.identifier
urn:oai:egreta.uab.cat:publications/c6d43da1-374b-4e6e-94a2-fa3457883a7d
dc.identifier
urn:oai:raco.cat:article/268259
dc.description.abstract
La literatura sobre l'aprofitament escolar de joves d'origen marroquí a Catalunya permet constatar la seva situació de desavantatge i el seu impacte en un menor rendiment i continuïtat acadèmica en nivells postobligatoris. Això sembla ser així tot i que s'incrementin els anys d'assentament de les famílies i l'escolarització dels joves hagi estat primerenca. Ara bé, la constatació d'aquesta tendència amaga les trajectòries d'èxit escolar i la creixent participació social d'una part considerable d'aquests joves d'ambdós sexes en la societat catalana. Aquest article presenta els resultats d'un projecte de recerca que reconstrueix els factors centrals que permeten aquests joves desenvolupar trajectòries d'èxit i consolidar aspiracions acadèmiques de llarga durada
dc.description.abstract
La littérature sur la mise à profit de la scolarité de jeunes d'origine marocaine en Catalogne permet de constater leur situation de désavantage et l'impact de celle-ci sur un rendement et une continuité académiques moindres aux niveaux post-obligatoires. Il semble bien en être ainsi alors même que le nombre d'années d'implantation des familles augmente et que la scolarisation des jeunes a été effectuée plus tôt. Toutefois, la constatation de cette tendance cache les trajectoires de succès scolaire et la croissante participation sociale d'une partie considérable de ces jeunes des deux sexes à la société catalane. Cet article présente les résultats d'un projet de recherche qui reconstruit les facteurs centraux permettant à ces jeunes de développer des trajectoires de succès et de consolider des aspirations académiques de longue durée
dc.format
application/pdf
dc.relation
Temps d'educació ; Núm. 44 (2013), p. 191-207
dc.rights
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.
dc.rights
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subject
Èxit i continuïtat educativa
dc.subject
Joves marroquins
dc.subject
Succès et continuité éducative
dc.subject
Jeunes marocains
dc.title
Trajectòries d'èxit i continuïtat acadèmica entre joves marroquins a Catalunya