Promotion of Spanish scripted television on the Internet : analyzing broadcast-related websites' content and social audience

dc.contributor.author
Lacalle Zalduendo, María Rosario
dc.contributor.author
Castro Mariño, Deborah
dc.date.issued
2016
dc.identifier
https://ddd.uab.cat/record/148310
dc.identifier
urn:10.3145/epi.2016.mar.11
dc.identifier
urn:oai:ddd.uab.cat:148310
dc.identifier
urn:scopus_id:84977264870
dc.identifier
urn:wos_id:000378620700011
dc.identifier
urn:altmetric_id:6477372
dc.identifier
urn:oai:egreta.uab.cat:publications/11272275-2042-423e-a5e5-d7a61334bde6
dc.description.abstract
Altres ajuts: FEM2012-33411
dc.description.abstract
This article summarizes an investigation into the strategies employed to promote Spanish scripted television (TV fiction) on the Internet. The role of mediation between television networks and their audiences is studied through the content analysis of 515 broadcast-related web sites and 7,849 comments posted by community managers and internet users with assumed feminine digital identities on official and unofficial sites. The official sites are mainly dedicated to providing more informa- tion about programs, which represents most of the feedback posted on unofficial sites. Despite extensive activity generated by televised fiction, television networks do not fully exploit these transmedia promotional resources.
dc.description.abstract
Se resume una investigación sobre las estrategias promocionales de la ficción espanola en la Red. Se estudia la función de intermediación entre la producción y la recepción, realizada desde las plataformas oficiales y desde las extraoficiales, mediante el análisis de contenido de 515 webs dedicadas a los programas y el análisis de 7.849 comentarios firmados por los community managers y por los usuarios que adoptan identidades digitales femeninas. Las páginas oficiales se dedican principalmente a ampliar las informaciones sobre los programas, que retroalimentan una buena parte de las plataformas no oficiales. A pesar de la enorme actividad generada por la ficción televisiva, las cadenas no explotan suficientemente estos recursos promocionales transmediales
dc.format
application/pdf
dc.language
eng
dc.publisher
dc.relation
El Profesional de la información ; Vol. 25 Núm. 2 (marzo-abril 2016), p. 246-253
dc.rights
open access
dc.rights
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.
dc.rights
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subject
Television
dc.subject
Fiction
dc.subject
Promotion
dc.subject
Transmedia
dc.subject
Cultural intermediaries
dc.subject
Scripted television
dc.subject
Spain
dc.subject
Web 2.0
dc.subject
Ficción
dc.subject
Promoción
dc.subject
Intermediarios culturales
dc.subject
España
dc.title
Promotion of Spanish scripted television on the Internet : analyzing broadcast-related websites' content and social audience
dc.type
Article


Ficheros en el ítem

FicherosTamañoFormatoVer

No hay ficheros asociados a este ítem.

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)