Analyse du matériel pédagogique en matière de ponctuation dans l'école primaire algérienne

dc.contributor.author
Addou, Hassiba
dc.date.issued
2016
dc.identifier
https://ddd.uab.cat/record/148333
dc.identifier
urn:10.5565/rev/jtl3.650
dc.identifier
urn:oai:ddd.uab.cat:148333
dc.identifier
urn:oai:jtl3.revistes.uab.cat:article/650
dc.identifier
urn:articleid:20136196v9n1p71
dc.identifier
urn:oai:raco.cat:article/306908
dc.identifier
urn:scopus_id:85007579208
dc.description.abstract
Knowing how to write, read and communicate requires special training. The acquisition of demarcation skills in French as a Foreign Language implies a good understanding and ability to use punctuation. At primary schools in Algiers, the success of this genre of learning largely depends on the type of learning programs that are implemented as well as the age of the target students. Along these lines, this article provides an analysis of pedagogical materials aimed to examine the adequacy of the design and development of the artifacts used to teach punctuation, and related key target competences, particularly in textbooks and activities books.
dc.description.abstract
Savoir écrire, lire et communiquer nécessite un apprentissage particulier. L'acquisition des compétences démarcatives dans l'enseignement/apprentissage du français langue étrangère, suppose un usage à bon escient de la ponctuation. A l'école primaire algérienne, ce genre d'apprentissage reste sensible puisqu'il dépend, essentiellement, des programmes et de l'âge des apprenants. C'est dans cette optique que nous développerons une analyse du matériel pédagogique afin d'examiner l'adéquation entre la conception et l'élaboration de l'objet à enseigner la ponctuation, et les composantes des compétences visées, notamment dans les manuels scolaires et les cahiers d'activités.
dc.description.abstract
Saber escribir, leer y comunicar necesita una formación muy particular. La adquisición de las competencias demarcadoras en el aprendizaje de francés como lengua extranjera supone una comprensión de la puntuación. En la escuela primaria argelina, el éxito de este genero de aprendizaje depende esencialmente del tipo de programa y la edad del alumnado. Desde este punto de vista, el artículo describe un análisis del material pedagógico con el fin de examinar la adecuación entre el diseño (su concepción) y la elaboración de los objeto utilizado para que enseñar la puntuación, y los componentes relacionados a las competencias aludidas, particularmente en los manuales escolares y los cuadernos de actividades complementarias.
dc.description.abstract
Saber escriure, llegir i comunicar requereix una formació molt particular. L'adquisició de les competències demarcadores en l'aprenentatge de francès com a llengua estrangera suposa una comprensió de la puntuació. A l'escola primària algeriana, l'èxit d'aquest gènere d'aprenentatge depèn essencialment del tipus de programa i l'edat de l'alumnat. Des d'aquest punt de vista, l'article descriu una anàlisi del material pedagògic per tal d'examinar l'adequació entre el disseny (la seva concepció) i l'elaboració dels objecte utilitzat per ensenyar la puntuació, i els components relacionats a les competències al·ludides, particularment en els manuals escolars i els quaderns d'activitats complementàries.
dc.format
application/pdf
dc.language
fra
dc.publisher
dc.relation
;
dc.relation
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature ; Vol. 9 Núm. 1 (february-march 2016), p. 71-83
dc.rights
open access
dc.rights
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.
dc.rights
https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/
dc.subject
Ponctuation
dc.subject
Apprentissage
dc.subject
Compétence
dc.subject
Programme primaire
dc.subject
Manuel scolaire
dc.subject
Punctuation
dc.subject
Learning
dc.subject
Competency
dc.subject
Primary program
dc.subject
Textbooks
dc.subject
Puntuación
dc.subject
Aprendizaje
dc.subject
Competencia
dc.subject
Programa escolar primario
dc.subject
Libros de textos
dc.subject
Puntuació
dc.subject
Aprenentatge
dc.subject
Competència
dc.subject
Programa escolar primari
dc.subject
Llibres de text
dc.title
Analyse du matériel pédagogique en matière de ponctuation dans l'école primaire algérienne
dc.type
Article


Fitxers en aquest element

FitxersGrandàriaFormatVisualització

No hi ha fitxers associats a aquest element.

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)