Les estratègies de legitimació dels grups religiosos minoritaris

Author

Iglesias Sala, Agustí

Griera i Llonch, Ma. del Mar

Publication date

2003

Abstract

Al llarg de la història els grups dominants han utilitzat la seva posició privilegiada per estigmatitzar com a sectàries totes aquelles iniciatives religioses que poguessin qüestionar l'ordre social existent. En una societat pluralista, els grups poden desenvolupar estratègies de legitimació per fer front a aquest greuge que els deixa en una situació d'inferioritat per competir en el mercat religiós. La primera part del treball se centra justament en la descripció de les estratègies de legitimació que alguns d'aquests grups minoritaris elaboren a l'hora de presentar-se a la resta de la societat. La segona part pren, en canvi, un caire més analític. En aquest apartat es reafirma l'existència d'unes estratègies de legitimació característiques de cadascun dels grups religiosos i s'intenta assenyalar alguns dels factors que en determinen la forma i la capacitat d'incidència.

Document Type

Article

Language

Catalan

Subjects and keywords

Religió i Sociologia; Minories religioses; Estratègies; Religió

Publisher

 

Related items

Revista catalana de sociologia ; Núm. 19 (desembre 2003), p. 229-260

Rights

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/

This item appears in the following Collection(s)