Autor/a

Freire, Caio Castro

Fecha de publicación

2013

Resumen

This work proposes to investigate the features of the discursive interactions among teachers during a teaching sequence about ecology. The results show a predominance of explanatory interactions and only one argumentative interaction. Although some turns present the structure of an argument according to Toulmin's model, most interactions lack contextual indicators of argumentative process such as dispute of ideas and engagement in persuasion. Thus, the focus on discursive interactions rather than argumentative products may help to clarify the distinction among practices of the classroom discourse.

Tipo de documento

Article

Lengua

Inglés

Materias y palabras clave

Argument; Explanation; Discursive practices; Science education

Publicado por

 

Documentos relacionados

;

Enseñanza de las ciencias ; Núm. Extra (2013), p. 744-748

Derechos

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.

https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)