Apps i automatismes, oportunitats amb propòsit per a l'aprenentatge de la Tecnologia mitjançant projectes

Author

Villar, Jordi

Zurita i Món, Sílvia

Giménez, Francesc

Publication date

2017

Abstract

La creativitat i les TIC són elements clau del procés tecnològic que poden incloure's en l'ensenyament de la Tecnologia mitjançant metodologies com l'Aprenentatge Basat en Projectes. Aquesta metodologia permet el desenvolupament de projectes oberts a noves solucions creatives. En aquest article es proposen tres projectes en els que alumnes de diferents centres afronten reptes concrets (gestionar una cantina, fer una banda musical robòtica, dissenyar una App) instrumentalitzant els coneixements de programació i dissenyTIC de manera creativa. Es discuteixen les aportacions d'aquest tipus d'activitats i es proposen orientacions per al seu desenvolupament.


Creativity and ICTs are key elements of the Technologic process that can be included in Technology teaching through Project-Based Learning Methodologies. This didactic approach allow to develop projects open to new solutions, creative and innovative. In this articlewe propose three projectes applied in secondary schools where students solve problems (managing a bar, creating and atomated music band, designing of an App), using and developing knowledges about programming and ICT-mediated design. We discuss the propertiesof this kind of activities and propose advices to develop similar activities.

Document Type

Article

Language

Catalan

Subjects and keywords

Creativitat; TICs; ABP; Apps; Creativity; ICTs; PBL

Publisher

 

Related items

;

Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària ; Núm. 33 (2017), p. 29-34

Rights

open access

Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.

https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/

This item appears in the following Collection(s)