Les Dones en els programes de formació contínua : anàlisi sobre els factors que determinen la participació de les dones en formació. Informe de resultats

Author

Pineda i Herrero, Pilar

Quesada Pallarès, Carla

Stoian, Alexandra

Duran-Bellonch, Mar

Publication date

2011

Abstract

A coberta: GIPE (Grup Interuniversitari de Política Educativa) ; EFI (Eficàcia de la Formació) ; UAB


A coberta: Institut Català de les Dones (ICD) ; Subvencions a treballs de recerca per universitats de l'ICD (ASC/1148/2010)


Les dades apunten a la necessitat de la dona de cercar elements que la permetin conciliar, ja sigui incorporant-se al mercat de treball a temps parcial, o endarrerint l'edat de maternitat. No obstant, aquestes estratègies impedeixen un desenvolupament i promoció professional igualitària entre homes i dones, exigint mesures que permetin un creixement professional equitatiu en el mercat de treball actual i futur. Si bé les dones cada vegada es formen més (el 60,94% de les persones que van finalitzar els estudis universitaris al 2007 eren dones, segons dades del Instituto de la Mujer, 2008), no per això ocupen càrrecs directius en major percentatge que els homes de manera diferencial i, per tant, en la seva participació en formació contínua.

Document Type

Informe

Language

Catalan

Subjects and keywords

Formació contínua; Formació de les dones

Publisher

 

Rights

open access

Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials i que es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original. Cal que es reconegui l'autoria de l'obra original.

https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/

This item appears in the following Collection(s)