How can collaboration impact writings in the L2 in a high-complexity school?

dc.contributor
Dooly Owenby, Melinda ,
dc.contributor.author
Aragón Bracero, Gerard
dc.contributor.author
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
dc.date.issued
2019
dc.identifier
https://ddd.uab.cat/record/211087
dc.identifier
urn:oai:ddd.uab.cat:211087
dc.description.abstract
This study seeks to investigate the impact of collaboration on written productions in the L2 in a high-complexity school situated in the Maresme area (Barcelona). In order to carry out the research, qualitative data has been used to draw a comparison between sixteen individual writings and four collaborative texts performed by 2nd ESO students, with a low command of English, during a 2-hour class session. Consisting of three phases, this analysis focuses first on the texts from an error point of view; then it observes the students' conversations during the collaborative task through video recordings, and, finally, it provides an overview of their perception based on a questionnaire administered after the two tasks. Findings show a significant improvement in the overall results in regard to language production and a positive attitude from the students towards collaboration, which should be further explored by teachers working in challenging contexts.
dc.description.abstract
Aquest estudi té per objectiu investigar l'impacte de la col·laboració en produccions escrites en la L2 en un centre de màxima complexitat situat a la comarca del Maresme (Barcelona). Per dur a terme la recerca, s'han emprat dades de caràcter qualitatiu per tal de traçar una comparativa entre setze textos individuals i quatre de col·laboratius produïts per alumnes de 2n de la ESO, amb baix domini de l'anglès, durant una sessió de dues hores de classe. Consistent en tres fases, aquesta anàlisi es centra primer en els textos des del punt de vista dels errors; després observa les conversacions dels alumnes durant la tasca col·laborativa a través de gravacions de vídeo, i, finalment, proporciona una visió de les seves percepcions basada en un qüestionari realitzat després de les dues tasques. Els resultats mostren una millora considerable dels resultats globals pel que fa a la producció lingüística i una actitud positiva dels alumnes vers la col·laboració, que hauria de ser més explorada per aquells professors que treballen en contextos difícils.
dc.format
application/pdf
dc.language
eng
dc.publisher
dc.relation
Facultat de Ciències de l'Educació. Màster universitari en formació de professorat d'educació secundària obligatòria ;
dc.rights
open access
dc.rights
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria.
dc.rights
https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/
dc.subject
Anglès -- Redacció i exercicis
dc.subject
Anglès -- Educació secundària obligatòria
dc.subject
Anglès -- Ensenyament correctiu
dc.subject
Avaluació educativa -- Catalunya
dc.subject
Educació -- Investigació -- Catalunya
dc.subject
Educació secundària obligatòria
dc.subject
Comunicació escrita
dc.subject
Aprenentatge -- Treball en equip
dc.subject
Aprenentatge actiu
dc.subject
Treball en equip
dc.subject
Alumnes d'educació secundària obligatòria
dc.subject
Interacció educativa
dc.subject
Ensenyament correctiu
dc.subject
Escriptura -- Ensenyament correctiu
dc.title
How can collaboration impact writings in the L2 in a high-complexity school?
dc.type
Treball de fi de postgrau


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)