El treball presenta una recerca d'aula centrada en l'anàlisi de la llengua de la professora en el decurs de dues sessions de classe orientades a la resolució de problemes de generalització de patrons amb un grup reduït d'alumnes de secundària obligatòria. Des d'una perspectiva sociocultural de l'activitat matemàtica i de l'ús situat de la llengua, s'apliquen mètodes d'anàlisi de les reaccions de la professora a contribucions matemàtiques dels alumnes. Les dades de vídeo es transformen en transcripcions multimodals i, a partir d'aquí, se segueix un procés inductiu d'elaboració d'indicadors discursius. Un dels resultats principals és la recurrència de tres indicadors combinats, Dirigir-Repetir-Provar, amb una funció específica de selecció del contingut matemàtic a discutir, sol·licitud d'explicacions i reconeixement d'argumentacions incompletes en l'establiment de relacions entre variables dels problemes
Catalán
Matemàtica -- Ensenyament; Àlgebra -- Problemes, exercicis, etc; Professors de matemàtica; Llenguatge i educació; Llengua pròpia i ensenyament; Comunicació oral -- Ensenyament -- Avaluació; Classe (Ensenyament); Educació i tecnologia; Ensenyament -- Innovacions; Imatges en l'ensenyament
Facultat de Ciències de l'Educació. Màster de recerca en educació ;
open access
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria.
https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/