dc.contributor.author
Arocena, Pablo
dc.contributor.author
Villanueva, Mikel
dc.contributor.author
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa
dc.identifier
https://ddd.uab.cat/record/44566
dc.identifier
urn:oai:ddd.uab.cat:44566
dc.description.abstract
This paper analyzes the employment relationship on the basis of the notion of access. We argue that the degree of access provided by a job is an incentive to activate the employee's self-actualization needs. We investigate the effect of access on the workers' performance through an agency model and provide a number of propositions with practical implications for personnel policies. Our results are consistent with the intuition emerged from the real business practice as well as with many of the arguments on the substitutive role between monetary and non-monetary incentives frequently reported in the literature.
dc.format
application/pdf
dc.publisher
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa
dc.relation
Departament d'Economia de l'Empresa. Documents de treball ;
dc.rights
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.
dc.rights
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/
dc.subject
Personal Administració
dc.subject
Relacions laborals Aspectes psicològics
dc.title
Access as a motivational device : implications for human resource management