dc.contributor.author
Hurkens, Sjaak
dc.contributor.author
Jeon, Doh-Shin
dc.contributor.author
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica
dc.contributor.author
Institut d'Anàlisi Econòmica
dc.identifier
https://ddd.uab.cat/record/69612
dc.identifier
urn:oai:ddd.uab.cat:69612
dc.description.abstract
In this paper, we study how access pricing affects network competition when subscription demand is elastic and each network uses non-linear prices and can apply termination-based price discrimination. In the case of a fixed per minute termination charge, we find that a reduction of the termination charge below cost has two opposing effects: it softens competition but helps to internalize network externalities. The former reduces mobile penetration while the latter boosts it. We find that firms always prefer termination charge below cost for either motive while the regulator prefers termination below cost only when this boosts penetration. Next, we consider the retail benchmarking approach (Jeon and Hurkens, 2008) that determines termination charges as a function of retail prices and show that this approach allows the regulator to increase penetration without distorting call volumes.
dc.format
application/pdf
dc.relation
Departament d'Economia i d'Història Econòmica. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica / Institut d'Anàlisi Econòmica (CSIC). Working papers ;
dc.rights
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.
dc.rights
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/
dc.subject
Preus Models economètrics
dc.title
Mobile termination and mobile penetration