Determinants of acquisition completion : a relational perspective

dc.contributor.author
Aguilera, Ruth V.
dc.contributor.author
Dencker, John C.
dc.contributor.author
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa
dc.date.issued
2012
dc.identifier
https://ddd.uab.cat/record/105971
dc.identifier
urn:oai:ddd.uab.cat:105971
dc.description.abstract
The strategic literature on relatedness in the context of mergers and acquisitions (M&As) is extensive, yet we know little about whether or how relatedness has an influence on the announcement to completion stage of the M&A process. Drawing on research on intra-industry competition and relational capabilities, we seek to shed light on the relatedness debate by examining the strategic forces that affect the completion of an announced related M&A, accounting for financial and organizational factors. We also explore additional strategic forces that might amplify or attenuate the negative effect of relatedness on deal completion. We test and find support for our hypotheses using longitudinal data from a sample of the largest M&A announcements in the world from 1991 to 2001.
dc.format
application/pdf
dc.language
eng
dc.publisher
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa
dc.relation
Departament d'Economia de l'Empresa. Documents de treball ;
dc.rights
open access
dc.rights
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.
dc.rights
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/
dc.subject
Consolidació d'empreses
dc.title
Determinants of acquisition completion : a relational perspective
dc.type
Working paper


Fitxers en aquest element

FitxersGrandàriaFormatVisualització

No hi ha fitxers associats a aquest element.

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)